sobota, 18 lutego 2012

Odchudzona sałatka warzywna

Hej!

Jako, że zwykłam modyfikować swoje przepisy i przeważnie jest to ograniczenie niezdrowych, kalorycznych rzeczy to i tym razem chciałabym się z Wami podzielić takowym ;-)
Moja mama postanowiła zrobić sałatkę warzywną, a ja jestem jej wielką fanką. Niestety, mój żołądek nie zwykł przyjmować zbyt ciężkich potraw, więc nie mogłam sobie pozwolić na takie ilości (czyt. pożarłabym połowę miski) majonezu w sałatce. Postanowiłam zrobić w osobnym naczyniu taką tylko dla mnie. Jednak, co to za sałatka warzywna bez majonezu? Otóż to całkiem możliwe. Mam bowiem przepis na coś, co w smaku przypomina, mega kaloryczny i niezdrowy, majonez. Zacznę, więc od przepisu na Mój majonez.

Składniki:
-mały jogurt naturalny
-dwie łyżeczki musztardy sarepskiej
-ząbek czosnku
-sól i pieprz

Wszystko ze sobą mieszamy.


Sałatkę robimy tradycyjnie - gotujemy, kroimy warzywa. Wszystko razem mieszamy. 
Ja zanim się opamiętałam, że moja dodaje tyle ziemniaków to było juz za późno. Pewnie zmniejszyłabym ich ilość, no ale trudno. Natomiast zamiast całych jaj, dodałam same białka. Reszta bez zmian ;) Marchew, ziemniaki, cebula, groszek, ogórek, kukurydza + zastępnik majonezu + przyprawy.



Mam jeszcze kilka nowych przepisów, ale to później :) Może jeszcze dziś coś wrzucę.
Pozdrawiam, pina.

1 komentarz:

  1. Zrobię dzisiaj ten zastępnik do obiadu! Pyszny był <3 Ha, moja mama też robiła sałatkę warzywną, jak wróciłam od Ciebie w piątek i aż mi żołądek skręciło ;D ale byłam twarda, a sałatka została na szczęście już zjedzona^

    OdpowiedzUsuń